Baby Chameleon

Azt hiszen egy egészen új sorozatot indítok útjára a mai nappal :) S visszatérünk végre a blog eredeti témájához, csak egy kicsit újragondolva. Egy nagyon kedves családi vállalkozás női tagjával Tóthné Vincze Bogival készítettem interjút, melyet alább olvashattok.

Rengeteg lábon állnak, hiszen Adorján a vállalkozás mellett blogot is ír, és előszeretettel jótékonykodnak is. Ismerjétek hát meg a Baby Chameleont.

Forrás: Baby Chameleon

- Honnan jött az ötlet, hogy saját vállalkozásba kezdjetek?
Mindkettőnkben benne volt a tenni akarás és szerettünk volna valamit együtt felépíteni. Így az, hogy vállalkozzunk nem volt kérdés. Azt kellett megtalálnunk, hogy mi az a szűk keresztmetszet, amiben mindketten ki tudunk teljesedni.
A magam részéről kis korom óta foglalkoztatott a varrás és mindig is szerettem kreatív ajándékokkal meglepni a családunkat illetve a baráti körünket. Mikor megtudtuk, hogy érkezik a kis Baby Chameleon-unk (így hívtuk Kála Johannát míg pocakban volt, ő a márkánk névadója), nagyon megörültem, hogy végre saját részre varrhatok babaholmikat. Így ismerkedtem meg számos csodaszép kelmével, amivel nem tudtam betelni. El is kezdtem babaszoba szetteket tervezni a kedvenc anyagokból. Adorján, miután meglátta a terveimet, csak annyit mondott, hogy megvan az, amit együtt építünk. Ugyanis ő már egy ideje vezette a saját vállalkozásait.

-Miért pont gyerek lakberendezés lett az irány?
Kiegészítőkkel kezdtem. ezeken ugyanis könnyebb volt elsajátítani a szabásminták készítését és a "varró tudományom" felidézése, finomítása is könnyebben ment, mint ha rögtön teljes szettekben gondolkodtam volna. A ruhák pedig nálunk, legalábbis eddig, valahogy fel sem merültek. Hiszen a családomban az a szokás, hogy a gyerekek kisruháit mindig elrakjuk és a következő családtag megörökli. Kála Johanna is több olyan ruhával is büszkélkedhetett, amit még az ő nagymamája kapott a déditől. Aztán persze mind szakmai kihívások alapján, mind üzleti szempontok miatt, amint egyre magabiztosabbá váltam, elkezdtem egyre bonyolultabb, összetettebb termékeket készíteni. Így érkeztem el a szoba berendezéshez szükséges holmikhoz. Ilyenek a tényleges dekorációs elemek, de akár a babaágyba szükséges ágyneműket vagy kiegészítőket is ide vehetjük. Sőt, ezen túl egyre fontosabb szempont, hogy a termékeink használhatósági idejét, funkcióinak számát megnöveljük. Tehát, hogy minél jobb ár/érték arányú termékeket készíthessek. Például egy új termékünket, a kukac henger párnát már a kismama is használhatja pocak párnaként, de a gyermek is újszülött kortól akár óvodás korig. Eddig 7 funkciót számoltunk össze, amit ez az egy párna be tud tölteni.


Forrás: Baby Chameleon
- Mivel foglalkoztatok a gyerkőc születése előtt?
Adorján egy kozmetikai multi ügyvezetője volt, míg én egy luxus day spa-ban voltam backoffice manager - és persze e mellett egyetemi hallgató is.

-Mikor indítottátok a céget?
Hivatalosan 2017.03.01 7:00-kor indult el a Baby Chameleon webshop. De nagyon sok tervezés, munka és kutatás előzte meg az indulásunkat.

-Csak webshopot működtettek vagy szoktatok vásárokra is járni?
Még "csak" webshopot működtetünk, de épp az utóbbi időben merült fel bennünk, hogy majd beillesztjük a menetrendbe a vásárokat is. Látogatóként voltunk már néhány ilyenen, és nagyon jó hangulatúak!

-Hol tudnád elhelyezni a céget jelenleg a magyar kézműves palettán?
Ez azért nehéz kérdés, mert tág definíció szerint azt is kézművesnek hívják, aki közel sem maximalista módon áll a munkához. Aki nem ad számlát, és aki nem, hogy üzleti tervig nem jut el a "vállalkozás" indításakor, hanem a saját munkáját sem tudja értékelni, így érthetetlenül olcsón adja a holmijait. Szóval a kézművesek ezen vonalával semmiképp nem tudunk, de nem is akarunk egy palettára kerülni. Van az érme másik oldala, akik kifejezetten példaértékűek: magas szinten, magas minőségben dolgoznak, legálisan, hosszú ideje. Nagyon szeretném magunkat ide sorolni. S bár még nem vagyunk annyira ismertek, mint néhány pályatársunk, akik valóban stabilan a piacon vannak, de tudom, hiszem - és most már egyre gyakrabban tapasztalom is -, hogy az idő nekünk dolgozik. Hiszen egyre többször van PR aktivitásunk. Egyre több visszajelzést kapunk a többi kézművestől is, hogy milyen jó, innovatív ötleteink vannak. Volt, hogy tőlünk kértek tanácsot és segítséget valamilyen, a vállalkozásukhoz szükséges dologgal kapcsolatban. Illetve nem kézműves cégektől is vannak visszajelzéseink, hogy milyen ügyesen építjük a kommunikációnkat, a márkánkat. Szóval, az nem tudom, hogy mi a kézműves palettán való elhelyezkedés mérőszáma vagy mértékegysége, de reményteli, mi több, büszkeséggel tölt el, hogy egyre többször van részünk olyan beszélgetésben, ami valahogy úgy kezdődik, hogy "-Áááá, igen, hallottam már rólatok!"

Forrás: Baby Chameleon
-Hogyan látjátok magatokat 5 év múlva?
Ez pedig azért nehéz kérdés, mert néha a jövő hetünket sem látjuk pontosan :) De természetesen vannak vízióink, melyek jellemzően a kezdetektől vállalt - számunkra fontos ügyek köré csoportosultak. Így szeretnék egyre több anyukának tudni kiszervezni a Baby Chameleonban szükséges részfeladatokat. Sőt, amióta mi lettünk az első nem csak baba-mama hanem baba-papa márka is és elindítottuk a #babapapa mozgalmat, azóta már kispapáknak is próbáljuk kiszervezni, amit lehet. Például az #anyakávé és #apakávé születése egy kislány ikerpár apukájának közreműködésével valósult meg. Aki a munka kezdetekor még kispapa volt, s a kávénk megjelenése előtt körülbelül öt nappal lett apuka.
Minden bizonnyal folytatni fogjuk a jótékonysági programunkat is: minden évben a bevételeink 1%-ával egy újszülöttekért tevékenykedő intézményt vagy alapítványt fogunk támogatni. Idén például a Koraszülöttekért Országos Egyesületet.
Ha úgy nőnénk, ahogyan most mutatják a számok, akkor lehet, hogy egy kisebb varrodát is nyitnánk. Illetve, visszatérve az apukákhoz, Adorján nagyon élvezi a bloggerkedést - bár igazábül abszolút nem így indult az ő blogger karrierje. Szeret apa lenni, szeret erről, meg úgy általában apasághoz kapcsolódó témákról beszélni. Szóval talán ezen a vonalon is erősíteni fogunk.

-Hogyan lehet kisgyermek mellett szívvel-lélekkel csinálni egy vállalkozást, hogy közben ne menjen a gyerekkel töltött minőségi idő rovására?
Sooook kávéval :) Mármint: naaaaaaaagyon sok kávéval :D De komolyra fordítva a szót: priorizálás, beosztás, tervezés, tudatosság. Ha nem tervezzük meg és osztjuk be a napunk minden percét, akkor valami kimarad és borul a bili. Mint ahogyan az is fenekestől fel tudja fordítani az életünket, ha mondjuk beteg a kislányunk. De természetesen nem engedjük, hogy Kála Johanna hiányt szenvedjen az együtt töltött időkből. Bölcsőde után mindig együtt vagyunk 1-2 órát, majd felváltva foglalkozunk vele. A hétvégék általában lazábbak, akkor több közös programot szervezünk. De az is igaz, hogy van, hogy a hétvégén is dolgozunk - és persze sokszor még éjszaka is. Így is szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy nem egyedül dolgozunk a Baby Chameleon-on, hanem ketten. Nagyon felnézünk azon társainkra, azon anyukákra, akik egyedül végeznek hasonló munkát, ugyanilyen lelkesen!
Viszont könnyebbség, hogy a munkánk olyan, mintha a második gyerekünk lenne. Mindketten töltődünk az eredményeinktől, mert tudjuk, hogy amit csinálunk, annak célja és értéke van.
Forrás: Baby Chameleon
-Van most valami újdonság a tarsolyotokban?
Amire most a leginkább büszkék vagyunk az az #anyakávé és az #apakávé. Amíg az #anyakávé az Etiópiában található Yirgacheffe régióból származó arabica kávé, addig az #apakávé 90%-ban brazil, 10%-ban el salvadori arabica kávékeverék. Figyeltünk az ízvilág kitalálásakor, hogy mindkét kávé egy életérzést adjon át fogyasztása közben. És, hogy különlegesek legyenek, hogy ne lehessen bármelyik bolt polcáról levenni őket - de még csak hasonlóakat is ritkán. Például a világ legjobbnak választott 10 kávéjában mindig van etióp kávé. A #babapapa mozgalom ihlette ezeket a termékeket és például az #apakávé az első olyan termékünk, melyet bár természetesen szintén ihatnak anyukák, de kifejezetten apukáknak címezzük.

Nézzetek szét a webshopjukban, s ha valami megtetszik, használjátok a toddler10 kódot, mely 10%-os kedvezményre jogosít fel titeket, kivéve a szettekre és az ajánlatokra. Május 15-ig használhatjátok a kódot.




1 megjegyzés:

Névtelen írta...

BetMGM Casino Coupon Code: No Code - $1,000 Match
The 1xbet BetMGM Casino coupon code is for $1,000 Match Bonus in December 2021. 우리카지노 마틴 Use the promo code to receive the betmgm casino bonus, $1000 Free 카지노사이트 Bonus.

Megjegyzés küldése