Egy napom Beni nélkül

Sorozatunk záró akkordjaként megírom, hogyan telik egy napom, ha a nagyszülők vigyáznak a porontyra.

Szokásosan kel 8:00-8:30 között, megreggelizünk, összepakolom a holmiját amit kellhet neki aznap - aktuális játék/könyv, majd kocsiba pattanunk s irány a nagyszülők. Kicsi asszimilálódás, hogy ne higyje azt, hogy végleg otthagyom - volt egy ilyen időszak is, amikor csak úgy mehettem el, ha nem látta, különben volt nagy hiszti. Mára tudja, hogy vagy aznap vagy másnap délelőtt megyek érte. Ha esetleg nagyszülőknél alvás van, azt mindig megbeszéljük előre vele is, hogy akkor most kettőt fog aludni mamiéknál, de jövünk majd érte reggeli után.

Hazafelé általában megtartom a nagybevásárlást, kitalálom mit főzzek, megveszem a hozzávalókat is, így kb 11:30-12:00 mire egyáltalán hazaérek. S akkor én még nem ettem :D

Összedobok magamnak egy szendvicset, kipakolok, s eltervezem, milyen sorrendben is induljon a takarítás. Először általában elpakolok a gyerek után, rendet rakok az alsó szinten, s jöhet a mosogatás. Ezalatt beteszek egy mosást is, hadd haladjak azzal is. Míg lejár a mosás, kiporszívózom az alsó szintet. Jöhet a teregetés, ami nálunk mázli, hogy a hálónk teraszán bőven van erre hely. Így szinte egy nap alatt, akár a több hét alatt felgyűlt szennyessel tudok végezni. Jöhet a vasalás, mert apának elég kényesek az ingei illetve a munkába járós pólói, s azt nekem sokkal kényelmesebb vizesen vasalni.

Folytatom az emelet rendberakása következik, főleg a gyerekszoba amire ilyenkor  nagyobb hangsúlyt fektetek, portörlés, lemosás, plüssök elpakolása :D Aztán jön a következő teregetés, majd az emelet porszívózása s viráglocsolás. Ha még nem purcantam volna ki eléggé, akkor nekiállok még port törölni a lakás maradék részén, s előkészítem a kajcsit, amit általában vagy gyerek alvásidejében főzök, vagy akkor ha már Sz. itthon van s tud Benivel lenni.

De ami nekem a nap fényponja, hogy végre hangosan úgy ahogy én akarok tudok a kedvenc zenéimre takarítani :) Benivel azért inkább rádiót szoktunk hallgatni, azt valahogy jobban szereti :)

Ti hogy egyeztetitek össze a házimunkát a gyerek(ek)kel? (Nyilván, ez idővel alakult nálunk is így, míg kisebb volt "együtt" takarítottunk, de az nyilván kevésbé volt hatékony :D)

2 megjegyzés:

Barta Veronika írta...

Nagyobb volumenü takarításnak csak akkor állok neki ha apa is itt van, egyébként pedig minden nap, jövet menrt a lakásbab megcsinálok eut-azt. Hol befujom az egesz fürdőt, wct vízkőoldóval, leteszem a gyerkőcöt aludni, majd leöblítem a cuccot, hol letörlöm a tükröket, míg Dani a fakanalaimmal játszik. 😀 Jövet-menet pakolászom a lakásban, hogy mindig 70% felett legyen a rend szintje a háznak. 😂

Évi írta...

Na igen, én is így vagyok ezzel, hogy Beni mellett csak kb a szintentartás megy s olyan jól esik amikor van időm kitakarítani :D Most hogy végre találtunk kanapét is, talán nagy nehezen befejezzük (persze egy időre) a ház körüli teendőket, de nyilván csomó minden van, ami jön útközben s csinálni kell -kert, garázs, pince, padlás, szóval szerintem tényleg igaz, hogy egy ház sosincs kész :D
Beni akkor szokott dobolni, mikor én főzőcskézek :) Bár azt is igyekszem akkora időzíteni ha alszik, max egy kis előkészítés, zöldségpucolás az amit mellette is meg tudok csinálni :)

Megjegyzés küldése