Szia Balcsi, jövünk!

Tavaly Tihanyban voltunk családosan, akkor is 4 napot töltöttünk a Balaton mellett. Akkor megfogadtuk, hogy ha lesz rá lehetőség, akkor idén is mindenképp szeretnénk menni. S annyira klassz volt ez a 4 nap is, hogy szerintem ha tudunk s lesz rá lehetőségünk igyekszünk minden évben ha mást nem egy hosszú hétvégét a Balcsin tölteni. Persze ez a 4 nap arra nem elég, hogy kellően megszerettessük pl a gyerekkel a vizet, de arra viszont igen, hogy Sz. is kiszakadjon a mókuskerékből, s kikapcsolódjunk, illetve együtt legyünk.

Összehekkeltem egy listát - vagyis kettőt- arról miket viszünk magunkkal, hátha másnak is segítségére lehet. Nyilván a lista igény szerint variálható, illetve más, ha az ember lánya 1 hétre megy nyaralni, bővül a lista akkor is, ha már nem csak egy gyerek szerepel a képletben, vagy ha külföldre indulunk (reméljük jövőre lesz olyan is :D ) de kiindulási alapnak jó lehet.

Pakolni való Beninek.

Pakolni való Nekünk.

Balatonfüredre az indulást direkt úgy időzítettük, hogy Beni alvásidejére essen. Azt álmunkban sem gondoltuk volna, hogy ennyire jól sikerül. Megitta a kis tejitalát s mire felértünk az M3-asra aludt is. S mindenki figyelmébe ajánlom a Waze nevű alkalmazást, aki eddig még nem ismerte volna. Gyakorlatilag egy közösségi navigáció, ami főleg ilyen melegben, balesetekkel tarkított időszakban életmentő lehet - főleg ha gyerekkel vagy. Jelezni lehet a balesetet, félrehúzódott kocsit, rendőrt, elütött állatot, gyakorlatilag bármit, s azonnal újratervezi az útvonalat, hogy ne állj 3 órát a több kilométeres dugóban. Másfél óra alvás után volt egy kis ébredése, mikor már épp az M7-re tértünk át, elég nyűgösen, sírva ébredt, de sikerült pár perc alatt visszasimogatnom, s kb érkezésig aludt tovább, s akkor már csupa mosollyal ébredt :)

Gyorsan elfoglaltuk a szállást, megebédeltünk, aztán úgy gondoltuk ideje kicsit megnézni a Balatont, úgyhogy a még mindig félig lezárt Tagore sétányon sétálgattunk, dobálta a köveket, etettek az apjával kacsákat - kb ez volt a legnagyobb élmény neki. Aztán egy barátunk ajánlotta a Borcsa éttermet, úgyhogy beültünk oda vacsorázni. Nem csalódtunk, mindhárman nagyon jól laktunk, ott ültünk a Balcsitól pár méterre, s Beni is nagyon, de nagyon jól bírta a várakozást - igaz készültem színezővel, kisautóval, duploval, bármivel, csak hogy le lehessen kötni, plusz felváltva az apjával kicsit elcsavarogtunk, de amikor enni kellett szó nélkül hagyott minket is enni, meg evett azért ő is szépen. A kedvence a tányérjainkon díszítésként felpakolt ribizli lett, s szegénynek azóta hiába keresek, nem találtam. Este miután prücsök elaludt átjöttek a barátok s társasoztunk kicsit, de olyan enerváltak voltunk Sz-val mindketten, hogy hamar befulladt a buli.

Forrás: saját
Másnap egész napos strandolás volt tervben s nem is tudom, hogy jártunk jobban. Árnyékban nagyon fújt a szél, már-már hideg volt, viszont ha meg a tóban hűsöltünk, annyira jól esett hogy fúj a szél :) Ahogy elnéztem Benit, neki is nagyon kellett egy kis klímaváltozás. Alig-alig hisztizett (kivéve reggelente, mikor már reggeli helyett indulni akart felfedezni, de hát persze az éhség nagy úr :D) A baj csak az, hogy nagyon rövidre sikerült. Jó lett volna még ezt a kánikulai hetet végig ott tölteni. A strandon, betartva a "fektetési rendet" kb 20 perc alatt elaludt - igaz később is fektettük, simiztük, énekeltünk neki, aztán mikor már pont elkezdett volna nyűglődni, hogy nem tud elaludni, apa felkapta, sétált vele egy kört s mire visszaértek aludt. Több mint két órát aztán. Le is voltunk mindketten döbbenve :D

Vasárnap egy kis tihanyi kirándulás, utána megreggeliztünk a Tündérsziget nevű helyen, ami hihetetlenül gyyerekbarát, csak hát vasárnap reggel iszonyat sokan voltak (nem gyerekesek is :D) Beni ott összebandázott valami kisfiúval, aki bár majd egy fejjel magasabb volt nála, de még nem tudott beszélni (pedig azt hittem az én gyerekem sem pici  :D) Alvásidőt azt végül a lakásban töltöttük, Sz. is aludt a gyerekkel, én Forma-1-et néztem, képeket szerkesztgettem, pihentem. Délután elmentünk a Morzsa bisztrót kipróbálni, de hát az tényleg csak próba volt. Hiába néztem ki a Gasztrotérképen milyen klassz lesz majd a Kredenc, a kánikula miatt nem volt nyitva, helyette a tőlünk kb köpésre lévő Sparheltet kellett volna inkább megnézni. NA már mindegy, legközelebb okosabb leszek :D A kaja amúgy jó volt, bár túl nagy választék nem volt amiből lehetett volna választani, s abból a piciből is Beni persze nem preferált semmit, hiába ettünk mást az apjával. Úgyhogy végül egy part menti étteremből kértem neki egy adag sült krumplit, de azt kb mind egy szálig benyomta, pedig nem volt pici adag :D

Az utolsó napot is úgy terveztük, mint az indulást, hogy Beni alvásidejére essen a hazaút nagy része, így csak Csopakon megálltunk picit megnézni a mezítlábas ösvényt, de az ennyire picikének még nem igazán élvezhető -felnőttnek is alig mikor már rásüt a nap :D Hazafelé pedig a Waze életet mentett 2szer is. Elkerültük a dugót mind az M0-son, mind pedig az M3-ason, szóval tényleg használjátok, okos kis szerkezet, nem biztos hogy örültem volna, ha órákat kell a dugóban ülnünk a gyerekkel.