Második trimeszter - második gyermek

Az első trimeszterről már írtam nektek korábban s akkor írtam is, hogy szeretnék időről időre némi update-et írni, hogy erről a terhességről is "legyenek emlékek" :)

Akik követnek Facebookon is már azért kaptak némi update információt, de ez szerintem megint kicsit személyesebb lesz az utóbbi időszakról. Valahol ott hagytam abba, hogy várt még rám egy külön vizsgálat, ami egy sima "turkálok a számban egy pálcával" DNS-vizsgálattal elvégezhető volt, ami igazolta, hogy rendelkezem a Leiden mutáció enyhébb fajtájával vagyis heterozigóta vagyok. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy egy átlagos embernél olyan 5-8szor nagyobb az esélyem arra, hogy életem során valamikor trombózist kapjak. Vannak felfokozott állapotok, amik ezt az esélyt növelik, mint pl. a terhesség is, vagy a hirtelen elhízás (ami amúgyis a terhességnél is fennáll). Ezért most gyorsan visszaszámoltam s kb 70 napja minden este vérhígító injekcióval szúrom magam, nehogy valami baja legyen a kisbabánknak s nekem se. Miután kiderült a diagnózis fel kellett keresnem egy hematológust, hozzá majd októberben megyek vissza kontrollra. Azon túl amit a nőgyógyász is elmondott annyit tett hozzá pluszban, hogy innentől nem szedhetek hormonális fogamzásgátló tabit, úgyhogy majd szülés után egyeztetni kell a dokimmal valami alternatív megoldásról is. De ez is pici "párhuzam" is a Benivel való terhességgel, ott volt az "ér anyajegyem" a nyakamon, amit le kellett műttetni.
Forrás: saját
Ami másabb mint az első terhességnél volt: voltunk végül 4D-s ultrahangon. Ugyanis amikor elmentem a 20 hetes ultrahangra a doki nem igazán győzött meg arról, hogy minden oké a gyerekkel, amellett, hogy azt sem tudta megmondani kisfiú lesz e vagy kislány. S annyira akartam tudni, hogy rábeszéltem Sz-t menjünk el. Így a két terhességet egybevéve azt hiszem tényleg érdemes volt legalább egyszer "kipróbálni" milyen is egy 4D-s ultrahang. S a képek alapján szerintem nagyon hasonlít a kicsikénk Benire :) Sz. szerint persze nem :D

Ahogy haladunk előre a hetekben egyre inkább leszek fáradékonyabb, s kezd visszajönni az állandó pisilési inger is, így több időt töltünk a nagyszülőknél, hogy tudjanak némi terhet levenni rólam, mert ha többen vagyunk körülötte, kevesebbet nyúz engem :) Ami szintén másabb az első terhességhez képest: csak most a végére kell elkezdenem vasat szedni s ennek azért örülök :) Benivel szinte az első vérvételtől kezdve társam volt a vastabletta. Illetve még mindig időről időre nagyon csúnya lesz a bőröm. :D Most se nagyon merek emberek közé menni smink nélkül :D de legalábbis alapozó nélkül :D

Izgalmasan várom a 3. harmadot, Benivel abból sajnos csak 6 hetet bírtunk, szóval remélem a kiscsaj most ügyesebb lesz :)


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése