#FollowFriday

Folytatnám a sorozatot a következő Instaanyukával. Dórival is az appon keresztül ismerkedtünk meg, annak ellenére, hogy 80 km választ el minket, már sikerült is találkoznunk, aminek nagyon-nagyon örülök. Egy kis kérdezz-felelek vardori-val. Mondhatom barátok lettünk ezalatt a bő egy év alatt.

Mikor kezdtél komolyabban fotózással foglalkozni?
 2016 decemberében kaptam anyósoméktól egy fényképezőgépet, és nagyjából innentől kezdve kezdtem ezt picit komolyabban venni. Bár igazából mostanában kezdtem csak beleásni magam a dolog technikai oldalába. Több könyvet is olvastam már a témában, és most is épp egy fotós könyvet olvasok. Az, hogy leginkább a gyerekeimet fotózom, megnehezíti a "tanultak" gyakorlását, mert ők állandó mozgásban vannak, így nincs lehetőségem arra, hogy állítgassam a fényképezőgépet, ez előre kell megtennem.
Forrás: Várnagy Dóri

Mivel fotózol?
 Egy Canon EOS M10-es tükörreflexes fényképezőgépem van 15-45 mm-es zoomobjektívvel (F3. 5-6.3 IS STM). Nagyon szeretem, sok mindent tud, és kompakt, így befér a táskámba a sok gyerekcucc mellé. Ez egy hobbifotózásra tökéletesen alkalmas gép. Nem olyan profi pl. külső vakut nem tudok hozzá csatlakoztatni, csak egy beépített van benne, ami teljesen felesleges. Azt sem tudom, hogy kell használni. Illetve kis kukucskáló ablaka sincs, a kijelzőn látod, hogy mit fotózol.

Fotó: Várnagy Dóri
Mit használsz “utómunkára”?
 A fotók szerkesztéséhez telefonos applikációkat használok. A fényképezőgépemen van wifi így egy-kettőre a telefonomon van a kép, aztán jöhet a VSCO, a lightroom és a snapseed. Ezek a kedvenceim. Illetve az Instagram szerkesztőjét is szoktam használni, általában az utolsó simításokat végzem rajta. Pl: még világosítok vagy élesítek kicsit a fotón. Nem szoktam nagy változtatásokat ejteni, nem szeretem, ha teljesen valószerűtlen egy fotó. Leszámítva cigicsikket, apró szemetet a földön, nem is photoshoppolok ki dolgokat. Ahhoz nem is értek. Ezek eltávolítására egyébként a Facetune-t szoktam használni. Illetve a blogra feltöltött fotókat számítógépen is átnézem, hogy jól mutatnak-e, de azokat is telefonon szerkesztem.

Mi volt az első posztod instán?
 Az első insta-posztom 2013. április 28-án az esküvői csokrom volt.
Fotó: Várnagy Dóri

Mi a kedvenc fotótémád?
 A családom tagjai feltétlenül, de amúgy mindent szeretek fotózni, ami számomra esztétikus. Legyen az tájékp, utcarészlet, épület vagy növényféle. Mondjuk ételeket nem szoktam fotózni. Ez biztos nagy hiányosságom az instán :D


Mi az a követőbázis amit szeretnél elérni? S mi az amit reálisnak tartasz?
 Nincs egy szám a fejemben. Persze örülök, ha emelkedik a követőim száma, mert az azt jelenti, hogy tetszenek a képeim, de a jelenlegi energia befektetésemmel nem hiszem, hogy a közeljövőben nagy változás fog bekövetkezni a követőim számámban. Annyira nem vagyok aktív. Egyébként sokszor van, hogy tudom, hogy egy fotó több mindenkinek tetszene, de nem azt teszem fel, hanem egy másikat, mert az nekem kedvesebb, akkor is, ha esetleg nem olyan jó a minősége. Szerintem nem is elég konzisztens a feedem ahhoz, hogy olyan sok követőm legyen, de nem is törekszem rá, mert én az ilyen feedeket kissé unalmasnak találom. Meg valahogy minden fotónak más-más "áll jól", így nem is értem, hogy csinálja valaki, hogy végigpörgeted a feedjét és ugyanazok a színek köszönnek vissza minden egyes fotón. Általában az első 6-9 fotót próbálom teljes összhangban tartani, illetve többnyire ugyanazokat a filtereket használom minden fotónál.

Forrás: Várnagy Dóri
Ha megkeresne egy cég, hogy szeretne rajtad keresztül reklámozni belemennél? Esetleg történt már ilyen?
 Attól függ, hogy milyen a termék. Például egyszer megkeresett egy külföldi cég, párnát kellett volna reklámoznom. Ki is választhattam volna, hogy melyiket, de egyszerűen egyik sem tetszett. Valahogy nekem túl "habcsók" volt mindegyik. Nem tudtam elképzelni az oldalamon egyiket sem, így nem fogadtam el. Aztán megkeresett a Kin&Kith nevezetű kanadai ruhamárka. Ezt elfogadtam, ők viszont "elfelejtették" teljesíteni a megállapodás rájuk eső részét, úgyhogy fel is hagytam vele. De reklámoztam már a Toilet Trouble Game-t a Hasbrotól, illetve most a Callkötőt. Ez egy olyan karkötő, amin szerepel a szülő telefonszáma. A nyári szabadtéri programok idején különösen hasznosnak tartom, olan sokszor elmászkálnak a gyerekek. Engem totál lever a víz már akkor is, ha csak fél percre szem elől tévesztem őket.

Milyen típusú profilokat követsz? 
 Mindenfélét, de gondolom a legtöbb az anyukás profil lehet. Ebben a kategóriában 3 nagy kedvencem: madebylon, graybenko és hannahacarpenter. További kedvenceim: otthon témában a _designtales_ és az oh.eight.oh.nine. Utazás plusz életmód témában: leantimms, tomyk_, lilyrose, andris.demjen és enikovarai. Divatban ki más mint sincerelyjules. Ételes profilokat nem igazán követek, de anneauchocolat fotóiban azért szoktam gyönyörködni. A magyarok közül leginkább anyukákat követek. Néhány - egyébként kevésbé ismert - kedvencem: zi.my.home, alicerosefairytales és kolcseysaraphotography. Érdemes megnézni őket. Fotós kategóriában pedig vutheara fotóit tartom elképesztően gyönyörűnek.
Fotó: Várnagy Dóri

Van e valami követőszerzési “módszered” vagy csak hagyod hogy a képeid magukért beszéljenek?
 Próbálok aktív lenni, bár ez inkább csak a posztolásban valósul meg, kommentelni ritkábban szoktam. Ami még a követőszerzési módszer, hogy minden nap kb ugyanakkor posztolok. Többnyire reggel, délben vagy este, mivel mindenki más is ilyenkor aktívabb. 
Régebben az anyukás profilok körében kipróbáltam a followloopot is. Ennek révén sok stabil követőm, sőt úgymond instabarátom is lett. Viszont kevés olyan feedet találtam, ami tetszett volna nekem. 
És persze hashtegelek is.Vegyítem a speciális és népszerű hashtageket, általánosakat szinte egyáltalán nem használok.

Van saját hashtag-ed?
 Két saját hashtagem van. Az egyik a #zorimakesfaces, mivel a kislányom elképesztően tud játszani az arcával. Muszáj volt egy csokorba tennem azokat a róla készült fotóimat, amelyeken valamilyen arcot vág. A másik a #vardoriandthebooks, mivel imádok olvasni. A fotózás mellett ez a másik hobbim. Az olvasás kikapcsol. Már 5 éve otthon vagyok a gyerekekkel, jó egy kicsit legalább fejben máshol lenni.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése