#FollowFriday

Következő interjú alanyom Menyhárt Ani, aki olyan storytelling-et tol minden egyes képénél, hogy hashtag se kell, elgondolkodom, és még sokáig "bennem marad" vizuálisan. Nagyon szeretem a látásmódját s hihetetlen profizmussal készíti - szerintem - a képeit :)


Mikor kezdtél komolyabban fotózással foglalkozni?
Hát mindig is szerettem. Gyerekként is, kamaszként és a gyerekek után meg főleg.  (Apukám is fotózott, mikor gyerek voltam. Emlékszem mikor nem mehettünk be a fürdőszobába, mert az volt a sötétkamra.) Komolyabban 2 éve tavasszal kezdtem el. Akkor valahogy beszippantott az insta, sok remek fotóst kezdtem el követni és rengeteg inspirációt kaptam tőlük. Soha nem a legmenőbb, legjobb képekhez akartam felérni, mindig csak egy kicsit akartam jobb képet. És mikor az sikerült, akkor az vitt, és motivált tovább. Megismertem lassan a fotózás szentháromságot és azóta csak manuálban fotózom.
Forrás: Menyhárt Ani
Mivel fotózol?
Először 2 éve egy Nikon D40-el kezdtem, 2010-ben az esküvőkor kaptuk. Aztán egy éve nekiütöttem a hintának és vége lett. Akkor elkértem a sógornőm gépét, egy Nikon D80-at. Nagyon furcsa volt, nehezebb súlyra és bonyolultabb is. Megszenvedtem. Szerintem a képeimen is látszott :) Azon volt egy zoomos objektív és azt cserélgettem a két házon. Ha otthon voltunk a nagyobbra tettem, ha mentünk akkor a kicsire. Aztán a sok cserélgetésben megsérült a menet és itt maradtam objektív nélkül. Akkor a párom beszélt rá, hogy vegyünk új obit, úgysem vettünk nekem semmit mióta itthon ülök a kölykökkel. Újra egy zoomos obi jött, 80 ezer volt. Erre azóta vigyázok mint a szemem fényére. És most a szülinapomra vettem újra egy pici gépet, Nikon D5600 és egy fix 30-as lencsét. Most ezeket váltogatom.

Mit használsz “utómunkára”?
Hát ebben azért nem vagyok egy master. Nincs photoshopom, nem is értek hozzá. Én csak a telefonon szerkesztek, mert a gép elé 2 gyerek mellett csak éjjel érek oda. Szóval instán főleg, meg fél éve kezdtem el Lightroomozni, de azt is csak telefonos appon. VSCO-val is próbálkozom kb november óta de az szerintem kicsit lerontja a kép minőségét.
Forrás: Menyhárt Ani
Mi volt az első posztod instán?
Kettőt tettem fel elsőre. Az egyik Peti és a tyúkok a dédinél, a másik meg Petya és a pipitérmező. Azt hiszem a virág szenvedélyem már itt is ki akart törni :) 2014 májusában volt ez.
Forrás: Menyhárt Ani

Mi a kedvenc fotótémád?
Természetesen a gyerekek. Ez az egész inkább az emlékek megőrzése miatt indult nálam, meg hiányzott, hogy alkossak valamit, amíg itthon ülök gyesen. És persze a virágok. Nincs olyan nap, hogy ne piszkáljam a kertet. :D Nem szeretek nyáron 4 napnál tovább nyaralni, mert félek, a szomszéd nem törődik kellően a növényeimmel :D Megőrjítem kicsit a családot a folytonos új bokrokkal, virágokkal, amiket innen-onnan kéregetek :) Imádok sziluettet és reflekciót is fotózni.
Mi az a követőbázis amit szeretnél elérni? S mi az amit reálisnak tartasz?
Ezen még sose gondolkodtam eddig.  Talán mert a követések olyan bizonytalanok. Van, akinek van 1000 követője aztán csak 70-80 like-ja képenként. És van olyan akinek 350 követő mellett is 100 like körül mozog minden képe. Egy éve én is letiltottam minden reklámoldalt meg a 2000 feletti embereket követőket, hogy reálisabb képet kapjak arról, hogy valóban kik is követnek. Erre egy ideje nincs időm, de hasznos volt. Szóval nincs cél, inkább azt szeretném, ha meg tudnám tartani azt, aki követ, és tényleg érdekes maradjak (ez a legnehezebb szerintem :)).

Ha megkeresne egy cég, hogy szeretne rajtad keresztül reklámozni belemennél? Esetleg történt már ilyen?
Nem szeretném. Akik csinálják, azoknál is borzasztó erőltetett :D Egyszer volt rá példa, hogy más instamamikkal belementünk egy játék reklámozásába, az még belefért, mert tényleg tetszett és nem volt nagy meló, de azért éreztem a nyomást, hogy határidőre valami jót le kell tenni az asztalra. Na ezt nem akarom érezni, mikor fotózom :) Most ha valami nem úgy sikerül az megy a családi albumba és kész. Lesz új nap és lesz új lehetőség.
Forrás: Menyhárt Ani
Milyen típusú profilokat követsz? 
Mindent, ami tetszik és ez nagyon vegyes. Tájképfotósok, növényfotósok, makrósok, utazó családok, és persze kedves külföldi és magyar anyukák. Nem vagyok rá büszke, de simán kikövetek valakit, ha számomra unalmas. Nem kevés időt tud elvenni az ember életéből, hogy folyton csekkolja a fejleményeket, így tényleg csak azt nézem, akiket érdemes. Pár példa a sokszínűségre: dawngraves -egy kanadai csaj. Sok távoli kép, mogorva színek. De tetszik :) hannahargyle - Hát itt nincs mit mondanom. Szuper képek (szerintem főleg telefonos) és virágok, gyönyörű házak, ahh... seasalt.and.evergreens - Micsoda kinti képek! Olyan helyen amiről én csak álmodozom. vera_schilly - olyan kevés fénnyel dolgozik, kis kontraszttal és mégis micsoda képek <3 poppyloveyou - vsco,flatlay...nem az én stílusom, de <3 annabradleyphotography - Az egyik legjobb FF-esem. Mert mondanom sem kell, ha lehetne csinálnék egy csak fekete-fehér oldalt is magamnak. zsofistein - A legjobb magyar :) jannelford - Csak ennyit mondok: virágok <3 shuhei34 - Japán :) staceys_vision - Makrós. Csodaszép! MIND!!! :)

Van e valami követőszerzési “módszered” vagy csak hagyod hogy a képeid magukért beszéljenek?
Követőszerző nincs. Inkább követő megtartó. :) Szeretem elolvasni ki mit ír, és persze igyekszem hozzászólni is, ha van mit. :) Ezért írtam, hogy inkább meg kell próbálni érdekesnek és változatosnak maradni. Hát nekem kb ez a módszerem. Persze nem mindig sikerül újat mutatni és van, hogy teljesen kiábrándulok és kell egy pár nap szünet. :) Szóval inkább a kép beszéljen magáért típus vagyok.
Forrás: Menyhárt Ani
Van saját hashtag-ed?
Nincs. De nagyon klassznak tartom ha valaki tényleg ra van kattanva egy témára és ahhoz kreál egyet :) Jó ötlet abszolút.
 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése