Fogzás, szájápolás

Ez a fogzás elég érdekes történet nálunk. Sz.-nek már anno volt 4 hónaposan foga, nekem kb. 10 hónaposan jött az első. Beninél a fogzás 3 hónaposan elég durván elkezdődött. Mikor vittük az első Dévény tornára, Edina már akkor mondta, hogy nagyon ki van fehéredve az egész ínye, s biztos lesz nem sokára foga. Hát nem lett, vártunk, közben ugye tünetek voltak szép számmal - éjjeli nem alvás, néha hőemelkedés, nyűgösködés - de fog aaaaz sehol. 6 hónapos kor körül már kérdeztem a dokinénit is, mondta, hogy attól mert még nem tört át a foga, a foggyökerek mocorognak ám odalenn, valószínűleg ez okozza a tüneteket is, hiszen fájni fáj neki, csak nem jön ki.

Ilyenkor persze ömlik a nyál a gyerekből, így én örültem a legjobban, mikor a tavaly őszi Mommy Mia dobozban JudyArt nyálkendő volt. Elvileg jól jönnek a hűsítő rágókák. Igen ám, csak hogy az én gyerekem a rágókákon kívül mindent a szájába vett. Pedig van neki pár féle. Aztán előbb ajánlottak homeopátiás bogyókat (amik szintén semmit nem használtak), majd Edina mesélt egy rágókáról, ami ultrakönnyű, csak fogorvosnál rendelhető, s irtó jópofa. Rendelt nekem is egyet, s kicsit meglepődtem mikor megláttam. Ugyanis Sz-val évek óta Curaprox fogkefét használunk, viszont nem tudtam, hogy már a legkisebb korosztálynak is gyártanak termékeket :) Pedig de. Beninek egyből a kedvence lett, mert tényleg könnyű, s az egyik végén irtó cuki kis fogkefeszerű gumi van.

Forrás: saját
Mert bár addigra beújítottam neki Sophie-t is, de akkor még nem tudott jól fogni, s túl nagy volt neki a zsiráf. Ez pedig nálunk egy jó fogzás alapkellékei.... Még épp a Nurofenes üveg nincs a képen, mert kb olyan 7 hónapos koráig tartottam magam hozzá, hogy "nem tömöm gyógyszerrel feleslegesen". Igen ám csak az ember is gyorsan átgondolja ezt, mikor a gyerek egy éjszaka 8-szor ébred, majdnem mindig sikítva a fájdalomtól s alig bír visszaaludni, illetve alig bírod megnyugtatni.

9 hónaposan még nem volt egy darab foga sem, már azon poénkodtunk, hogy majd maximum csináltatunk neki kis műprotézist :) Aztán csodák csodájára kibújt az első foga április 13-án, s mire betöltötte a 10. hónapot már volt 3 foga. Ő szerintem igazán az előtte való fél évben szenvedett meg a kis fogaiért, mert mióta megérkezett az első hip-hop pattan ki neki a többi is, alig vesszük észre. Talán annyiban észrevehető, hogy amikor áttöri a fog az ínyt aznap délután talán kicsit nyűgösebb meg bújósabb. Múlt héten megérkezett neki a 6. foga is, szóval tényleg igaz az, hogyha egy üzlet beindul... :) S mindenki mondta már előtte is, hogy minél később jön neki annál tovább tart, de teszünk is róla, hogy tovább tartson.

Vettem neki CuraKid fogkefét s minden este fürdésnél "sikáljuk" a kis fogait. Egyelőre csak sima vízzel, még semmi kemikália, s először megmosom neki én, utána pedig hagyom hogy kicsit rágja a fogkefét, mert az jó bulinak tűnik neki. S már tudja, hogy mi fog következni, mert amint meglátja a fogkeféjét nyitja a kis száját, olyan cuki :)

CuraKid-et pedig csak gyógyszertárban lehet kapni, így amikor elszaladtam neki venni, nézett is rám a patikus csaj furán. Hogy hát ők csak felnőttet tartanak, de megnézi a rendszerben. Ő jobban csodálkozott hogy van nekik, majd kérdezte, hogy de piros, nem baj? Mondtam, hogy persze hogy nem csak hozza már, örültem, hogy egyáltalán kaptam. Azt a lényegi információt felejtette csak el mondani, hogy nem elég hogy piros (az lett vna a legkisebb baj, hord piros ruhát is a gyerek), de olyan csillámos a fogkefe, hogy alig bírtam ki röhögés nélkül :D Mindegy, első próba fogkefének tökéletes, őt sem feltétlenül a színe érdekli.

Ti mivel ápoljátok a pindúrok fogait? Használtok fogkrémet is?

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése