Olvasnivaló

Szeretnék majd vissza-visszatérő témákat hozni nektek, ilyen lesz többek között az Olvasnivaló rovat is.

Mikor kiderült, hogy állapotos vagyok az orvosom egyetlen fontos dolgot mondott nekem. Bármi gondom vagy panaszom van, hozzá forduljak s még véletlenül se akarjak a netről tájékozódni, attól csak ideges leszek, s ha végigidegeskedem a terhességet, akkor ne várjam hogy majd egy nyugodt gyermeket hozok a világra. Így egyedül egy terhesség hétről-hétre oldalt olvasgattam, hogy kb mik történhetnek éppen Benivel odabenn, illetve kaptam kölcsön jópár könyvet, ami nekem mint kezdő anyuka, kifejezettem sokat segített.

Az egyik ilyen volt A suttogó titkai.

Forrás: polc.hu
Tartalom: Suttogónak eredetileg azt nevezték, aki különleges képessége folytán pusztán türelemmel és halk szavakkal lecsillapít egy megvadult lovat. Tracy Hoggnak ilyen rendkívüli tehetsége van a síró kisbaba megnyugtatásához, ezért hívják őt is suttogónak a hálás szülők. Az Amerikában hihetetlenül népszerű szerző könyvéből Ön is mindent megtudhat, amit egy csecsemő gondozásáról és neveléséről tudnia kell. Legjobb, ha először a várandóssága alatt olvassa el, hogy megismerkedhessen Tracy alapelveivel, melyek a leghatékonyabb hagyományos és modern nevelési módszereket ötvözik, és ha ezekre támaszkodik, voltaképpen bármilyen problémát orvosolhat majd. Ha a baba megszületett, már tudni fogja, mitől eszik és alszik jól, miért sír, mitől nyugszik meg, milyen "szórakozásra" vágyik, és hogyan lehet elejét venni annak, hogy az egész családot az uralma alá hajtó kis zsarnok váljék belőle. Sok más mellett azt is tudni fogja, hogyan szoptassa és/vagy tápszerezze, fürdesse és masszírozza, mikor és mivel kezdje meg a szilárd étel bevezetését; és nem utolsósorban: hogyan birkózzon meg a gyermekágyi depresszióval, miként szervezze meg az életét és törődjön önmagával. Külön erénye a könyvnek, hogy kitér az iker- és koraszülésből, valamint az örökbefogadásból adódó kérdésekre is, érdekessége pedig a baba- és az önismereti teszt, amelyek sokkal több tanulsággal szolgálnak, mint gondolnánk!

Vélemény: Alapvetően rengeteg tényleg jó s hasznos tanácsot tartalmaz a könyv, bár én azalatt a 10 nap alatt olvastam ki, míg kórházban voltunk. De tényleg igaz: a terhesség ideje alatt gyakorlatilag csak a terhességről olvasol, pedig az az igazán nagy falat, ami utána jön. S hiába pelenkáztam rengeteget az unokaöcsémet, vigyáztam rá sokat, amikor a saját gyerekem megszületett, azt sem tudtam mihez fogjak, nyeklett-nyaklott, s minden apró dolgot meg kellett a nővérkéknek mutatniuk.

Alvás/altatás terén sokat segített a könyv, talán azért is ilyen jó alvó Beni s ezért nem is aludt soha velünk, mert korán megtanulta elaltatni magát. Illetve a napirend kialakításában is jó iránymutatást ad. Kíváncsi leszek a könyv következő részére, ami már inkább a nevelés részéről szól. Mi kb pont most érünk abba a korba, hogy szükség legyen rá. Ami nekünk nem jött például be: én sosem ismertem fel a leírtak alapján hogy épp mikor miért sír a babám, neki valahogy nem voltak meg a "mindengyerekrejellemző" sírásai. Plusz a gyermek-típusok közül sem tudtam egyiket sem ráhúzni Benire s bár írja, hogy egy gyerkőcben akár több típus is keveredhet, mégse.
This entry was posted in

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése